דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול - ניתן לשפר רק את מה שניתן למדוד ... 

מאת    [ 16/03/2009 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2148 פעמים ]

היכן אתה רואים את העסק שלכם בעוד שנה, שנתיים ....חמש? השתאות, רגע של מחשבה. הם יושבים מולי בפנים מרוכזות,מצח מקומט ואני מבין, כל אחד מהם חושב "מה התשובה שכדאי שאתן? אם אני רוצה להצליח אני חייב להיות אופטימי, לכן כדאי שאצור הצלחה. כן, כולם אומרים את זה. אם אאמין ,זה יגיע. ראיתי את זה ב"סוד", למדתי זאת בפסיכולוגיה (אפקט הפיגמליון) וחינכו אותי על כך מילדות" התשובות לא מאחרות להגיע. להצליח יותר, להרוויח הרבה יותר, לגייס עוד עובדים, לפתוח עוד סניפים, להגדיל את המכירות, לפרוץ לשווקים חדשים, לייבא עוד מוצרים, למכור עוד זיכיונות...

יש בי אהדה רבה לאופטימיות והתלהבות, הם מייצרים אדרנלין חיובי, תמיד נחמד לשמוע בעלי עסקים שהם בעלי אמונה וחשיבה חיובית מאשר פסימיים רואה שחורות, אבל תסלחו לי, אלו מילים נבובות חסרי כל תוכן מעשי, אינן מועילות בחיינו בכלל ובעולם העסקים בפרט.

בספרו המדובר של שארמה "הנזיר שמכר את הפרארי" לוקח הנזיר החכם את עורך הדין המתלמד לקרחת יער, מעמידו מול לוח מטרה התלוי על עץ, מכסה היטב את עיניו ברצועת בד, מניח בידיו חץ וקשת ומורה לו לפגוע. המתלמד מנסה, וכמובן אינו מצליח. מוריד הנזיר את רצועת הבד מעיניו ומורה לו לנסות שוב ואכן מצליח הוא הפעם לפגוע במרכז המטרה. אז מסביר הנזיר החכם את עובדת החיים הפשוטה והכל כך נכונה, רק כשאנחנו רואים את המטרה, אנחנו יכולים להשיג אותה.

לקיום מטרה יש להציב שני תנאים:
א. הגדרה ביחידות פיזיקליות (כמותיות)

ב. תיחום בזמן

וכשנקבעת מטרה...מתפתחת אסטרטגיה.

מטרה המוגדרת ללא אחת מהשתיים אינה מטרה, הצבת יעד כמותי ללא תיחום זמן יכולה להימשך עד אין סוף וכמובן תיחום זמן ללא כמות, אין לו כל ערך.

עסק המציב לעצמו מטרה מוגדרת כגון: גידול 20% במכירות תוך 6 חודשים, מאלץ את עצמו לחשוב על דרך השגת המטרה וכאן יעדי הביניים נכנסים לפעולה ומתפתחת אסטרטגיה הנשענת על חלוקה לחודשים, גידול לינארי באחוזים, הגדרת כמויות וכן הלאה. מתוך כך עולה השאלה: מה אנחנו צריכים לבצע מדי יום כדי להגיע ליעד החודשי? האופציות יגיעו בצורות שונות, כגון: גידול במספר הפניות, הרחבת אפיקי השיווק, הגדלת התקציב הפרסומי, איתור פלחי שוק חדשים ועוד.
כמו בכל ארגון שואפים העובדים (והמנהלים) להימצא ב"אזור הנוחות" - זהו אזור שבו אין נמדדים בתפוקות ולא מתבקשים להסביר עקב בצד אגודל את ההישגים. גם כאן ניתנות תשובות כלליות הנושקות לתירוצים, האצבע המאשימה תמיד תופנה החוצה ולא פנימה, דבר המעיד על אי לקיחת האחריות. כשאין מטרה מוגדרת, זו קיללתו החמורה של כל עסק.

כדאי לזכור, ניתן לשפר רק את מה שניתן למדוד, וניתן להשיג רק את מה שניתן לראות.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב